Blåsiga måndag

Sicket väder, det är en såndär dag man vaknar upp, tittar ut genom fönstret och vill bara dra täcket över huvudet. Det spöregnar och blåser, är kallt och mörkt. Fast och andra sidan kan jag ju trots allt sitta inne med gott samvete hela dagen.
Försöker plugga lite, men det går väl sisådär. Alltid dyker det upp nånting annat som är viktigare, eller framför allt roligare. Tvättar hellre än skriver nån jäkla uppsats. Borstar hellre tänderna i en timme än letar fakta. Går hellre ut i ösregn än mejlar massa frågor till främmande folk. Känner mig inte alls sporrad till nånting, vilket är lustigt med tanke på hur jag mycket jag brukar tycka om att skriva just uppsatser och längre textdokument.

Ska i alla fall vänta in min mor och dra till gymmet. Säkert två veckor sen jag var där, med tanke på min envisa förkyldning. Får se hur det går med mitt knä nu bara, är inte speciellt svullen längre i alla fall, så antar att jag bara fått en rejäl smäll.

Ha en blåsig dag gott folk.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback