..

Ibland blir man så jävla frustrerad. Vem ger människan rätten att säga precis vad de vill? Vi har friheten till att yttra oss och ha vår enskilda åsikt. Men vi har också rätten till okränkbarhet. Tycker du inte om något? Nej men håll käften om det då. Människor är allt bra konstiga, vi behöver inte känna en person för att veta att vi inte vill ha denna människan i vårt liv. Det vet vi bara utifrån de faktorer som vi själva har tagit ur tomma intet. Jag hatar människor som säger att jag måste tåla nedsättande kommentarer, eftersom jag valt att se ut som jag gör, och vara som jag är.Att det vore konstigt om folk inte reagerade. Vafan, lever vi fortfarande på stenåldern? Jag hatar dråpliga antaganden om att jag inte skulle passa inom mitt yrke, det faktum att jag måste jobba dubbelt så hårt som andra för att visa att jag duger, att jag inte skulle vara minst lika bra som min blonda söta kollega eller klasskamrat. Och detta endast för att jag har skrot i fejjan. Minns till och med att en mamma på högstadiet förbjöd sin dotter att umgås med mig eftersom jag vandaliserade saker när jag var full. Och full var jag konstant. Hade i stort sett fickpluntan med mig i skolan enligt henne. Det roliga var att jag smakade inte alkohol förrens jag började i gymnasiet. Detta var väl härliga antagande?
För att inte tala om den gången jag var lesbisk, och minns ni när jag vandaliserade kyrkogården? Jasså, det gör ni.
Har jag dock stora minnesluckor ifrån...ptja, antar väl att jag var full...
Jag tror inte på att det finns människor som är helt fördomsfria, däremot tror jag på att ge alla indivder en lika chans oberoende av alla faktorer.
Men vem bryr sig egentligen, för vem läser emmellertid min blogg? Nej precis.
Nu ska bitterfittan röka lite hasch, för det är ju tydligen sånt jag sysslar med.
Godnatt!




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: stay true stay strong

vissa människor föds utan det där lilla extra, andra utvecklas till coola och sköna individer! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback