onsdag

"Tjena mittbena, prinskorv, prinskorv så hälsar vi här"
som man alltid sa på lågstadiet. Eller ja, på högstadiet för min del snarare.

Sitter här med tekoppen i högsta hugg och skördar mina grödor på farmville. En helt vanlig onsdagskväll med andra ord. Har precis gjort klart 11 enheten av 12 möjliga på arbetet om kroppens anatomi i medicinsk grundkurs. Känns som jag inte gör annat än pluggar. Lätt hänt när man inte har några vänner, då får man vända sig till studierna istället. Ni har väl hört ordspråket: En faktabok vänder dig aldrig ryggen?

Har i alla fall vart nere i simhallen och simmat en bra stund nu ikväll. Blev över 40 längder. Men det är inte så svårt när man flyter så bra som jag, inbyggd flytväst *klappar sig på magarna*
Träffade på min gamla bild och formlärare sen högstadiet när jag guppade runt i bassängen, tänkte var lite käck och hälsa fast vi inte setts på ptja 5 år? Hon simmar förbi, jag söker ögonkontakt, Jag öpnnar munnen för att säga hej.....får en kallsup, sväljer två liter vatten, sjunker mot botten och gör ifrån mig konstiga ljud, kommer upp till ytan igen för att möta resterande simmares ögon. Jag låtsats som ingenting och går upp...Förresten, hon hälsade aldrig tillbaka. Konstigt.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mikaela

Haha kan verkligen se dig framför mig där i bassängen. haha :p Gullunge. <3 Du har vell visst vänner? (mig) =0) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback