svininfluensan

Vill bara göra långfingret upp åt blogg.se denna vecka. Aldrig vart med om segare laddning.
Därav den dåliga uppdateringen.


Har suttit med boken i ansiktet hela dagen, tänkte försöka klämma in ett prov innan lektionen imorgon.
Återstår att se hur det går. Känner inte att jag är superentusiastisk över denna kurs direkt.
Speciellt inte när näsan rinner, tårarna forsar och halsonten börjar sakta men säkert smyga sig på.
Vill gratulera mig själv till den årliga förkyldningen. Aldrig att jag legat på sjukhus,haft allergier, behövt operera mig eller varit magsjuk de senaste tio åren. Men höstförkyldningen, den slipper ingen undan. För jävligt.
Förresten, ska ni vaccinera er mot svininfluensan?
Tycker att det är sån jävla hysteri över det här, finns väl betydligt farligare saker att vara rädd att drabbas av.
Dessutom, vem vill spruta in ett läkemedel i kroppen som har tagits fram på mindre än ett halvår?
Inte jag. Nej käkar en apelsin och ta på vantarna så klarar man sig.


Nu ska jag plugga lite till.
Lymforganen är ju trots allt så intressanta...

Förresten, visste ni att om man får svininfluensan blir man en gris?

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Erika

enligt min farbrors syster som är sjuksköterska spelar ingen större roll om man tar vaccinet eller ej för nästa år kommer det ett nytt virus och då måste de ta fram ett nytt vaccin osv osv.

Postat av: Mikaela

Hahahahaha =D

Postat av: Erika

Jo men jag menar alltså att det kommer komma nya dödliga influenser hela tiden. Nästa år är det något nytt influensa virus som är farligt och då måste de skynda med vaccin för det. Det muteras hela tiden och kommer nya...Så vi kommer egentligen inte undan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback