geh..

Frågan är om jag har rätten att vara irriterad och sur? Jag vet att jag är en väldigt lättstött människa, men den här gången känns min irritation rätt begofad. En relation av alla dess slag ska väl trots allt handla om att ge och få tillbaka? Jag tycker det är förbannat trist rent ut sagt, att folk är jävligt glada att höra av sig när det behövs hjälp av något slag, men sen är det inte så noga. Att det alltid är jag som måste föreslå saker, äh fan ska vi ta en kaffe?, att det alltid är jag som måste lyssna på alla andras kaotiska liv, utan att någon nån gång kan fråga hur det är med mig..Jag är trött på att alltid behöva slicka andra i röven, och hur mycket man än ställer upp, både med det ena och det andra, så får man ändå ingen uppskattning, men däremot får man gärna höra hur otroligt snälla andra människor är, och vad skulle jag gjort utan henne/hans hjälp? Att ojsan, vi glömde visst att fråga om du ville följa med? Men hade det däremot vart tvärtom, hade det blivit ett jäkla rabalder, och jag hade fått ligga där ännu en gång och slickat fötter.

Ibland har jag bara slut att be vissa individer att dra dit pepparn växer, sen övertalar jag mig själv att det hela förmodligen bara beror på att jag själv överreagerar.
Gah, jag blir så jäkla sårad ibland. Jag begär inga stora saker, bara att vissa människor ska förstå att man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar. Nej dåliga relationer har jag haft för många under mina levnadsår, lika bra att stå själv än att få en kniv i ryggen.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mikaela

Hoppas inte de är mig du syftar på. :-( Har haft jättemycket med mammas flytt i helgen så jag har inte haft tid att höra av mig. Förlåt. Hoppas allt är bra med dig fast du har dina pms symtom. hihi Kram <3

Postat av: Erika

Känner igen det där. Tillslut får det en undra vem man kan kalla för vän och inte. Och man ska inte behöva stå ut med sådant. Jag har lagt ner kontakten med flera av mina förra sk vänner nu och det är skönt och sorligt på samma gång, men varför ödsla tid på andra när de inte ger något tillbaka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback